Haar & Pruiken salon Middenmeer Karin Sijswerda

Top-Flower Header image

Geschillen

Stap 1

Als de kapsalon waar u klant bent lid is van de brancheorganisatie ANKO dan is de ondernemer ook aangesloten bij de Geschillencommissie. U herkent dat aan de beeldmerken van de ANKO en de Geschillencommissie aan de voordeur, winkelruit, de spiegel, de folders of op de website van de kapsalon.

Stap 2

U bent ontevreden over uw behandeling? Ga altijd eerst met uw klacht naar de ondernemer voordat u de Geschillencommissie inschakelt. De ondernemer moet de gelegenheid krijgen om uw klacht met u op te lossen. Probeer het probleem samen op te lossen. Blijf ook tijdens een eventuele procedure proberen om er onderling uit te komen.

Stap 3

Lukt dat niet, dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij de ondernemer. Stel een termijn vast, bijvoorbeeld twee weken, om tot een oplossing te komen. Bewaar alle relevante correspondentie.

Stap 4

U komt er niet uit. Dan kunt u de hulp inroepen van de Geschillencommissie. Hier voor kunt u uw klacht digitaal aanmelden via www.degeschillencommissie.nl. Kijk op deze site eerst in het uitsprakenregister, daar ziet u welke uitspraken zijn gedaan in een geschil als dat van u en of het dus zinvol is om het in te dienen. Beschikt u niet over een computer dan kunt u telefonisch een vragenformulier aanvragen.

Stap 5

Voor de behandeling van een klacht betaald u een financiele bijdrage van €52,52. Zodra het bedrag is overgemaakt wordt uw klacht in behandeling genomen. De geschillencommissie verzamelt uw standpunten maar vraagt ook naar de mening van de ondernemer. Beide partijen krijgen de gelegenheid om te reageren op elkaars standpunt. Zodanig wordt ook een deskundigenrapport opgemaakt.

Stap 6

Beide partijen ontvangen een uitnodiging voor een zitting wanneer uw geschil door de Geschillencommissie wordt behandeld. Tijdens deze zitting kunnen u en de ondernemer het geschil mondeling toelichten.

Stap 7

Ongeveer één maand na de zitting ontvangt u de uitspraak. De ondernemer ontvangt hetzelfde bericht. Deze uitspraak is voor beide partijen bindend

Wilt u toch graag een klacht indienen, dan kan dat via www.degeschillencommissie.nl. U kunt ook het klachtenformulier downloaden

Bottom-Flower